Bestem deg!

Nå må du bestemme deg! Finn ut hva det er du egentlig vil. Syns jeg har hørt det en del ganger i løpet av livet…

Hvorfor må jeg bestemme meg? Hvorfor kan jeg ikke bare ombestemme meg? Det er jo så mye å velge mellom! En dag har jeg lyst til å være morsom, en annen dag kjip og bare spise potetgull og drikke coca cola og se på tv-program om andre som har drømmehuset mitt. Neste dag er jeg i strålende humør og setter igang med å male en sjiraff som leker med en elefant, men så ville de ikke leke sammen, og jeg må male over hele lerretet og male noe annet. Ser du, jo mere du bestemmer deg for akkurat hvordan du vil ha ting jo flere ganger må du ombestemme deg.

Det er veldig morsomt å bo i Portugal og tro at du kan bestemme når ting skal skje. Lykke til! Jeg har lært meg å leve litt mere impulsivt og fleksibelt kan man si. For hvis min kjære sier;  ja det gjør jeg i morgen, vet jeg så inderlig godt at i morgen betyr en hvilkensomhelst dag, bare ikke i dag.

Så jeg har bestemt meg for at jeg ikke kan bestemme meg akkurat nå uten forbehold om at jeg kan ombestemme meg.

Forresten: Jeg har lyst til å bestemme meg for å bli ferdig med utstillingene med stor suksesss og flytte inn i drømmehuset, er det bestemt nok? Gjerne litt kjapt hvis det er i orden.

