Gi meg styrke!

Da har svigers innvadert leiligheten, den er full av poteter fra gården, hjemmelagd syltetøy, bønner, haugehvis med hjemmebakte kaker. Ja det er koselig! Men når kles-skuffene blir fyllt med kastanjer klikker det sånn bittelitt. Det er nemlig mot fukt og midd, gammelt portugisisk kjærringråd nemlig! Akkurat som eukalyptus blader, de blir også stappet ned i skuffeneDet ser ut som det har begynt å gro mellom klærne!

Mitt ellers så ryddige kjøkken er overfyllt av alle verdens kasseroller med mat til hundrevis av mennesker, det ser hvertfall slik ut. Jeg beundrer hjemmelaget mat, det smaker godt. Men jeg er ikke vant til å spise en hel gris. Deilig med all verdens syltetøy, alt er virkelig super-økologisk, hvilket er sunt, det er jo det!

Jeg tenker at jeg overlever vel 2 uker til, det er jo hyggelig med familie…. hvem drømmer vel ikke om å komme hjem til hjemmelaget mat hver dag!?

Gi meg styrke til å være snill og grei slik at jeg kan akseptere at vi alle er forskjellige!

Anne, innvadert av svigers (men ved godt mot)

