Kua mi, jeg takker deg…

Dette er en av de nye tilskuddene til Magiske Drømmedyr, som jeg har kalt “Kua mi”.  Jeg kom til å tenke på sangen Kua mi jeg takker deg, deilig melk du gir til meg… osv… Merkelig nok kom jeg på at jeg faktisk ikke drikker melk! Allikevel er Tine melk så stor del av kulturen i Norge, at melkekartongene er brent inn i hukommelsen. (Uten å fornærme andre melkeprodusenter).

Jeg husker godt melkepakningene, fargene og alle historiene på baksiden av kartongen fra jeg var liten. Jeg husker at jeg alltid syns melk smakte så rart i andre land hvis jeg var på ferie. Det var den gangen jeg drakk melk, men fortsatt sitter minnene der. Norske kuer må jo være de beste;-)

Det var en som bestilte et av bildene mine som lurte på om jeg hadde noen kuer på lager. Ofte må jeg sette meg ned å prøve om dyrene selv vil bli tegnet. Denne gangen fortalte kua meg at hun gjerne ville bli tegnet, og at hun var veldig glad i hjerter, og melk da, all type melk. Kua spurte jeg kunne gjøre litt reklame for henne siden hun jobber så hardt og alltid er blid!

Kan bestilles som trykk, str. a4, passer til RIBBA fra IKEA, kr. 299,-

Illustrasjonene har forandret seg gjennom årene, men de har samme fine farger.

