Ta vare på sjelen din

Jeg har sjelden hørt eldre mennesker si at de skulle ha elsket mindre og bekymret seg mer.

En liten øvelse;
Hver gang det kommer en tanke som gjør at du føler negative ting som selvmedlidenhet, hat, stress og slike følelser som ikke gjør så godt:
Stikk en negl hardt inn i neglebåndet på tommelen på samme hånd helt til det gjør veldig vondt. Konsentrer deg om smerten. Det er en fysisk refleksjon av det du går igjennom innvendig. I sjelen din.

Tenk hva det er vi gjør med oss selv!

Jeg syns dette var en opplysende øvelse. Fra boken 'The Pilgrimage' av Paulo Coelho. Det gjorde så jævla vondt at jeg tror istedenfor å ødelegge neglebåndet så kanskje jeg velger å tenke positivt!
Vi finner så mange måter å 'skade' oss selv på at det er skremmede, men det fine er at jeg faktisk kan gjøre noe med dette...

Tid for en kopp varm kakao, ute regner det…

