Syden-tur til Utlandet

Beklager at jeg ikke har skrevet på noen dager, men var en svipptur til Norge i helga på Neo Feng Shui kurs (mer om det senere), brrr, minusgrader…men godt. Must take a glass to slow down… Tusen takk for at dere følger bloggen min! Her kommer imellomtiden en annen historie om Syden, Utlandet og slikt:

“Naboen skal til Syden, så heldig. Ja, du vet sånn Syden-tur i utlandet med sånn spansk opplegg på Kypros."

Dette var bruddstykker av en samtale jeg overhørte på en norsk kafé for en stund siden, jeg husker den enda. Ja ja, greit at man ikke er så god i geografi.
Verden er rund og i Syden er det varmt. Jeg bor i Syden nå. Ikke alltid bare ferie. Ikke alltid bare varmt. Det er det som er ulempen med å starte på nytt. Ofte savner man plutselig det man drømte om å komme vekk fra.

Jeg har landet, er ikke helt ny-utflyttet i utlandet, men når jeg snakker med andre som har startet et nytt liv i et annet land, også kjent som utlandet, kjenner jeg meg igjen. Man vil bare ha de "vanlige" tingene i orden, så man kan leve drømmen sin i fred. Ikke mase på at ting skal bli fikset, bare nyte paradis. Ikke forklare for banken for fjortende gang at jo du trenger et visakort, ikke en bare et sjekkhefte. (Hvem bruker sjekkhefte i 2010?) Ikke lure på hvor i huleste du skal kjøpe mel som det går ann å bake med. Eller forklare at jo det er normalt å sove med dyne, ikke med teppe.

Det er derfor jeg liker ferie, da rekker ikke alle disse tingene å irritere meg. Da er jeg bare på ferie, og kan nyte det uten hverdagslig innblanning. Men hvor drar man til når man bor i Syden? Kanskje til Norge, for å finne struktur og orden i kaoset;-)

