Perfekt nei, men lykkelig ja.

Jeg hadde en drøm. Om å være perfekt, klare alt. På en gang.

Det gikk ikke.

Jeg gikk på skole i London og tenkte at jeg skulle klare det, og det gjorde jeg. Ikke perfekt, ble ikke flink i alt. Men i ettertid, etter sløret lettet, ser jeg at jeg har lært andre ting enn det jeg trodde. Jeg syns det var kjipt å skuffe andre, men jeg har nok høyere krav til meg selv enn noen andre har til meg. Så jeg skuffet meg selv. Det gikk ikke superbra, fikk ikke best karakter i klassen. Var ikke engang med på avslutningsfesten, fikk ikke sort kappe, bare leverte mitt avslutningsprosjekt til min professor litt etter alle andre. Papirene er godt gjemt bak andre papirer i hylla. Men jeg lærte visst noe;  at jeg visstnok både kan tegne og male…

Denne mystiske kraften i meg, har holdt meg oppe. Hvem vet hva det er. Men jeg vet en ting, at min lille nevø var et stort lyspunkt i mitt liv når alt var veldig trist. Når han kom krabbende, forsvant liksom alt som var vanskelig. Det blir en fin tale til komfirmasjonen hans, syns jeg hører han mumle; tante, sluuttt!

Jeg er glad for at jeg fulgte hjertet mitt, det vet visst alltid hva som er best for meg. Jeg har aldri i hele mitt liv hatt det så fint. Endelig ser jeg det selv! En god venninne sier alltid til meg; “Jammen Anne, du gjør jo alt i en annen rekkefølge enn andre, så du får brukt utdannelsen din, på din måte, når du er klar!”

Perfekt nei, men lykkelig ja.

Also available as prints, check out my website!

