Høsten er tid for å puste ut.

Det er noe med høsten. Det er som om det gir deg lov til å hvile. Puste ut og få tid til egne tanker. Til gode tanker, og drømmer. Huske alt man har tenkt og planlagt som har blitt liggende på en hylle og har blitt litt borte når virvelvindens hverdag har lagt seg. Høsten er tid for å puste ut.

Jeg har masse planer, som vanlig alt for mange. Men jeg har sluttet å skrive lister, for da blir jeg bare stressa. Gjorde det litt for mye i London da jeg studerte med skuldrene opp under øra, og konstant manisk listeskriving. Lagde lister, som jeg skrev på nytt og på nytt fordi jeg ble stressa av og se på dem, så jeg pynta på dem med smiletegn og fargekoder.

Så fikk jeg hjelp av en dame som drev med reiki, hun balanserte meg og viste meg veien gjennom noe som virket helt umulig å fullføre. Siste året av min Bachelor var jeg som en vaske-klut. Hun hjalp meg å se det lille jeg trengte og gjøre for å bestå. Så sa hun at jeg kunne se livet som et perlekjede fyllt med mine utfordringer som ble forvandlet til vakre perler, og at det var bare mitt. Tenker ofte på det. I dag har jeg tent levende lys på kjøkkenet og vasket ut gamle tanker. Tid for gode planer, og flere drømmer.

Dette er fra Enebakk, hos familien, slik jeg vil huske høsten. Disse fargene er god gjemt i min sjel uansett hvor jeg bor…

