Gå sakte, men drikk kaffe fort!

Er det noe portugiserne kan, så er det å gå sakte.

Er det noe som ikke blir gjort i dag, kan det alltids gjøres i morgen. Men hvilken morgendag, den eteriske kunstneriske morgendagen som kommer en vakker dag?

Hvis noen sier de skal møte deg kl 15.00, så betyr ikke nødvendighvis det kl 15.00, mildt sagt ikke så punktlig som i Norge. Men det visste jeg jo før jeg flyttet hit. Trikset er å ikke vente, bare fortsette med andre ting, for hvis du venter og venter og venter blir du til slutt som meg hoppende gal. For all del; spør ikke hvorfor det og det ikke ble noe av, eller hvor de papirene fra kommunen blir av, hvor telefonfikse-mannen er, hvor internetfikse-mannen er, bare lev med det du kan fikse selv og ta en kaffe i skyggen!

Det morsomme er at er det noe som skjer kjapt her så er det kaffedrikking, før jeg er ute av bilen har min kjære som alle andre svelget sin bica (espresso) stående og er på vei videre. Mens jeg som den norske kafé-kultur-elsker jeg er gjerne vil sitte der å nyte tiden litt. Da har de ikke tid. Kanskje i morgen?

Coffee

