Om lykke.

Sukk.

Det er som jeg smelter i solen

Noen må suge meg opp

og lime meg sammen

Kaste meg opp i himmelen og ta meg i mot når jeg faller

Myke skyer demper fallet og kiler på vei ned

Der er du

Der nede

Og tar meg imot når jeg vender tilbake til jorden

Etter flyturen blandt regnbuer og Peter Pan sine venner

Der oppe

Var jeg

Jeg tok med en sky ned til deg

Som du kan ligge på om natten

Når jeg ikke er der

Noen ganger vet du, så må jeg opp i himmelen og ta imot

Akkurat som du må ta imot meg her nede.

Spise lykken.

La meg spise lykken

som sukker på jordbær

som om bærene ikke er søte nok i seg selv

men trenger honning

Søtt sukker sikler

Sammen med en som oppfyller det du alltid har drømt om

Å bare være i livets elksir, når begeret er fyllt til randen

og du dupper på toppen før du renner med strømmen ned i neste beger

og svømmer i det til neste og neste til du nesten drukner i honning

og søte bær. Du vet ikke om du er alene eller sammen med den andre lenger

Du bare er.

Photo; Anne Onsøien. "Skyer"

