Om fugler og skyer.

Fra tiden jeg bodde i en blokkleilighet i Oslo.

Nå sitter jeg og ser over alle bygningene, svever liksom sammen med fuglene, som lager sirkler utenfor vinduet mitt. Jeg er på høyde med skyene, og det føles godt. Herfra ser det faktisk ut som om den skyen der borte kommer hit, kan jeg invitere den inn på kaffe. Men om skyer drikker kaffe?  Hvem vet, jeg har jo aldri spurt.

Fuglene ser ut som om de rett som det er skal kræsje med et fly, men ser helt uberørte ut og leker videre. Lurer på om mammaene deres kjefter på dem, sier at de ikke skal fly ut i flybanen. Selvsagt vet jeg at flyene flyr enda høyere enn  fuglene, tror ihvertfall ikke jeg kan huske at en fugl har vinket til meg på en flytur. Men kan fugler vinke?

Hvem vet, har du spurt?

Anne, vinker til skyene…
