Viljestyrke og mirakler.

COULD YOU WALK A STRAIGHT LINE PLEASE

No, sorry…

Hele livet mitt har jeg blitt forført og gått meg vill. Men merkelig nok ender jeg opp med å være ganske fornøyd med valgene mine, hvis ikke forandrer jeg bare på tilværelsen. Det har på ingen måte vært en rett linje. Og det har vært mye krøll langs veien.

Jeg er glitter som innimellom lar hjertet komme til, og da blir det oftest best. Det er mye gruff og huff noen ganger når jeg rydder opp i livet, noe jeg gjør ganske ofte gjør, mest fordi jeg flytter på meg ofte og det er grenser for hvor gøy det er å pakke opp gamle ting og lure på hvorfor i huleste jeg tok vare på en altfor kort topp med glitter fra Spania. Jeg trodde vel jeg kunne gå med den og se fin ut, nå har jeg sett et bilde fra den tiden, og hvis jeg myser så kan det vel hende til nød at jeg ser fin ut hvis jeg samtidig slår meg i hodet og tar på meg solbriller. Utrolig disse klesvalgene vi tar, og den selvinnsikten vi forhåpentlighvis får etterpå.

Jeg lot meg villig forføre av mystiske menn som bodde langt vekk fra virkeligheten, selv om jeg da trodde jeg skulle bli boende på en liten gresk øy eller i en italiensk mafiaby og bli lykkelig for alltid. Vel, jeg trodde vel egentlig ikke det, men jeg har alltid hatt litt problemer med å gi slipp når det gjelder følelser, både vonde og gode. Syns det kan være deilig å velte seg i. Men det at ingen av dem bodde i virkeligheten tyder vel kanskje på at jeg heller ikke gjorde det, og de gangene jeg hadde et lenger opphold der, rømte jeg alltid vekk.

Jeg tror ikke lenger at alt kan løses simsalabim ved å tenke positivt. Men jeg tror på viljestyrke og mirakler, og sunn fornuft. Samt en stor klype lek og en dæsj magefølelse.

Og at veien har vært ganske spennede hittil og at det blir bare bedre nå, for nå har jeg rast fra meg mye usikkerhet og brukt så mye tid på bekymringer at det slutter NÅ.

Derfor er jeg den jeg er og trives faktisk ganske godt.

Neste drøm er et PUTEROM!

Ha en fin dag, og vær den du er!

Anne, forunderlig stolt over mesteparten av det hun har gjort, selv når det var skikkelig dumt.

